- Stichting Santiny

Hoofdmenu:

Zo is het begonnen

In 1993 kwam ik, Sandra Russner in mijn huidige straat wonen en daar werd een BBQ georganiseerd. Dit was zo gezellig dat ik dat jaar daarna in de feestcommissie ging van de straat. In 1994 werd tijdens de BBQ een Playbackshow georganiseerd voor de kinderen uit de straat zodat zij op die avond iets leuks te doen hadden. Na een paar jaar wilde ik het voor alle kinderen uit de wijk organiseren en ik kwam bij Henk van der Blom terecht om met hem een locatie te zoeken en geld te krijgen via het Opzoomeren. Henk was toen Opzoomer regisseur. Jaren later vroeg Henk of ik zijn taken als Opzoomer regisseur wilde overnemen en in 2008 nam Perspect dit van ons over.
Wij zijn Stichting Santiny gestart omdat de Deelgemeente IJsselmonde ons vroeg om de Sinterklaas Intocht te organiseren. Omdat daar veel geld mee gemoeid gaat kan je dat niet op een prive naam doen. Zo werd de Stichting op 25 juni 2008 een feit.
Inmiddels al vele activiteiten op onze naam staan.

Als Stichting Santiny,

Ondersteunen wij de winkeliers vereniging Prinsenplein en Keizerswaard bij hun activiteiten, worden we regelmatig gevraagd om mee te helpen met activiteiten voor de Deelgemeente IJsselmonde en tevens organiseren we ook activiteiten in samenwerking met het activeringscentrum Kreileroord 222 van de Pameijer  .En werken we samen met de Speeltuin IJsselmonde, BVH Hordijkerveld (ouderen 4 daagse), WAC Groenenhagen-Tuinhoven,Pameijer en verzorgingscentrum De Meerweide.

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu