- Stichting Santiny

Hoofdmenu:

Jaarlijkse activiteiten

De doelstelling van onze stichting is dat we voor alle bewoners in de Deelgemeente IJsselmonde leuke activiteiten organiseren.
Voor Groot en Klein,Oud en Jong en alle culturen.

Stichting Santiny heeft haar 3 jaarlijkse activiteiten hieronder benoemd;

De Paasbrunch wordt altijd op een zaterdag van 11.00 uur tot 13.30 uur dicht voor de Pasen gehouden in het pand van de Pameijer aan de Kreileroord. Hierbij worden we ondersteund door de cliënten van de Pameijer, zij helpen achter de counter en in de keuken. De doelgroep voor deze activiteit wordt vooraf bepaald en via ons netwerk komen we aan de desbetreffende bewoners. Voor deze activiteit worden ongeveer 10 vrijwilligers ingezet.

De Sinterklaas Intocht wordt al bijna 15 jaar door ons georganiseerd. Wij doen dit in opdracht van de Deelgemeente IJsselmonde. Voor deze activiteit worden vele diensten en bedrijven benaderd. Onder andere Gemeentewerken voor de afzethekken en Politie,Stadtoezicht,Verkeersregelaars. En de bedrijven,Eerland Shiprepair voor de huur van de Stoomboot en VDE promotions voor de koetsen en kleding voor de Sint en Pieten. Sportschool IJsselmonde regelt de optredens in Keizerswaard en het Oude IJsselmondse Hoofd waar de Sint aankomt met zijn stoomboot. Tijdens de stoet met Fanfare en de koetsen komen we langs het winkelgebied Prinsenplein. En daarna is de Sint met zijn gevolg tot 15.00 uur in het winkelcentrum Keizerswaard. Er worden zo’n 25 vrijwilligers ingezet om deze dag te doen slagen.

Het Kerstdiner is bedoeld voor alleenstaande zelfstandig wonende ouderen uit de gehele Deelgemeente IJsselmonde. Dit jaar wordt het voor de 15e keer gehouden op de zaterdag voor de kerst in het pand van Pameijer aan de kreileroord 222. Zo’n 90 bewoners krijgen hiervoor een uitnodiging. 30 vrijwilligers zorgen ervoor dat deze bewoners een gezellige avond beleven.
Al onze activiteiten worden financieel ondersteund door subsidies en sponsoren.

Stichting Santiny draait volledig op vrijwilligers.

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu